JBS vinder pris for kreativ strategi
Tøjfabrikanten JBS høstede torsdag anerkendelse i form af HBH Fondens markedsføringspris.
HBH Fonden uddeler hvert år i samarbejde med CBS en markedsføringspris på op til 100.000 kr. til en virksomhed, “som i sin markedsføring af et produkt eller en idé har gjort sig særligt bemærket via en gennemtænkt analyse og kreativ strategi”.
Professor Mogens Bjerre fra Institut for Afsætning præsenterede prisvinderen og fortalte, at JBS var blandt pionererne, når det gjaldt sponsorater som markedsføring. JBS var enesponsor for seksdagesløb, og det sikrede omtale på nationalt fjernsyn i en tid, hvor danskerne kun havde én TV-kanal.
Det er som bekendt mange år siden, men Mogens Bjerre viste i sin tale, hvordan JBS er blevet ved med at udvikle sin markedsføring og for nylig har bevæget selskabet op på et nyt niveau gennem markedsføring.
- Med lanceringen af samarbejdet med kendte som Mads Christensen, Caroline Wozniacki og Christiano Ronaldo har JBS bevæget sig fra at være en undertøjsproducent til at være en producent af internationalt mærkevaretøj, sagde Mogens Bjerre om prismodtageren.